vad tycker ni?

ååh gud! är så jävla irriterad på vuxna! visst det kan finnas vuxna som låter än göra nästan vad man vill och göra så man får leva det livet som man vill ha. så ni behöver inte läsa om ni inte vill. behöver bara skriva det.

piercingar.
jag vill ha 2 piercingar i läppen eller 1 i näsan. mamma och pappa tycker det är fult och därför får jag inte ta hål.(dom säger även att det sliter på tänderna. men det gör väldigt mycket saker!) är inte det fel tycker ni? jag tycker det är både fel och fult gjort utav dom. det är min kropp och det är jag som bestämmer över den. jag kan faktiskt ta egna beslut.

hårfärger.
jag får färga håret i naturligt rött, brunt eller svart. men jag får inte färga det i tex rosa,lila eller blått. nej för det tycker dom är fult. jag vill färga mitt hår svart och ha blått eller rosa under. sjukt snyggt. men det tycker ju inte dom...

åka ner till stan med kompisar.
inget jag kanske kan göra nu, men annars så får jag inte. jag får vara hemma hos dom men jag får inte åka ner till stan med mina vänner. man behöver inte alltid ha så mycket pengar. bara att vara där liksom. kolla runt i affärer, prova olika klädesplagg som ser helt puckade ut osv. visst jag har åkt ner till stan ändå. men mamma har alltid fått reda på det. nu orkar jag inte bry mig så mycket. det är många gånger jag har gjort det. vad har hänt? jo hon har sagt "gör inte om det igen!" osv. det händer alltså inget. så varför inte liksom? bara löjligt att jag inte får åka ner.

sen är det mycket mer jag inte får göra. någon mer än jag som inte får bestämma över sig själv eller sitt utseende?

när jag blir 18 gör jag vad jag vill med min kropp.

Postat av: jjohanna

jag håller med dig asmycket :s

förutom det med stan osv,



men asså .. det är ju vårat liv?! inte deras-.-'

2011-06-02 @ 11:57:02
URL: http://johannabusig.blogg.se/
Postat av: Felicia

Asså ja O.o

Jag vill ha i näsan men min mamma och pappa bah "Men det är så fult och du komme rinte vilja ha den om ett år och du är för ung" bla bla. -.-

Jag har färgat mitt hår två gånger men vill färga till en onaturlig färg, tex Mörk mörk brunt hår och turkos eller rosa lugg. :]

Fasst jag har inte frågat om jag får ;s



ps! Jätte fin blogg! <3

2011-06-02 @ 15:41:01
URL: http://feliiciia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
är du en stalker?

E-postadress:

din blogg

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0