månadspeng?

får typ aldrig pengar. får ja pengar är det bara lite typ 20-50 kronor. jag sökte på månadspeng för 13,, fick fram att de ungefär är 400 kronor. testade även mig på sidan om jag var spara eller slösa. såhär stod de: 

Du är både Spara och Slösa. Du har hittat en bra balans mellan att vara sparsam och köpglad. Du har kul samtidigt som du inte lägger pengarna på vad som helst. Det är klokt. Fortsätter du så kan du nog hantera dina pengar som vuxen också!

hmm... sant!
sen kollade ja hur mycket rätt jag fick, de va typ frågor om bank, pengar osv

 

Du hade 6 rätt av 6 möjliga.

Vilken stenkoll du har på spelreglerna kring pengahantering! Dig kan man lugnt lita på om man behöver fråga om vardagsekonomi.


ja får inte åka ner till stan med mina kompisar själv. så de kan ja bara glöma att lägga mina pengar på. i skolan kanske ja går ner till tempo o köper nåt att äta pga att skolmaten är... ehm ja skolmat. men tror inte ja får månadspeng eller veckopeng. men skulle vara bra att ha ibland.... *suck* 


Kommentera inlägget här:

ditt namn:
är du en stalker?

E-postadress:

din blogg

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0